«Ασφαλή Σχολεία» στην Αυστραλία: προστατεύεται η διαφορετικότητα ή διώκεται η φυσικότητα;

Νικόλαος Κόϊος, Συντονιστής Περιεχομένου της Πεμπτουσίας

Λίγους μήνες πριν, τον δημόσιο διάλογο μονοπώλησε το ζήτημα της σχέσεως των δύο φύλων και της σεξουαλικότητας με αφορμή την θεματική εβδομάδα για τις έμφυλες ταυτότητες, την οποία διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας. Υπήρξαν διάφορες τοποθετήσεις θετικές και αρνητικές τόσο στο περιεχόμενο όσο και στον τρόπο με τον οποίον συγκροτήθηκε η πρωτοβουλία εκείνη. Η θέση της Εκκλησίας και της θεολογίας ζητήθηκε κατ’ επανάληψη. Και σε αυτό το επίπεδο εκφράστηκαν απόψεις που φώτιζαν διαφορετικές πτυχές αυτού του τόσο σημαντικού και ευαίσθητου ζητήματος της ανθρώπινης φύσης, του ανθρώπινου ήθους και των ανθρώπινων κοινωνιών.

Στην μακρινή Αυστραλία, αλλά τόσο κοντινή σε εμάς εξαιτίας της ακμάζουσας ελληνικής και ορθόδοξης κοινότητας, λαμβάνουν χώρα κάποιες εξελίξεις σε σχέση με την διαχείριση της σεξουαλικής αγωγής από την εκπαιδευτική κοινότητα, οι οποίες δημιουργούν έναν παρόμοιο, αλλά μάλλον οξύτερο προβληματισμό από την καθ’ ημάς θεματική εβδομάδα των «έμφυλων ταυτοτήτων».

 

Συνασπισμός Ασφαλών Σχολείων της Αυστραλίας (SSCA)[1]

Τον τελευταίο καιρό λαμβάνει χώρα ένα ριζοσπαστικό νέο πρόγραμμα που εισάγεται στα σχολεία ως πρόγραμμα κατά του εκφοβισμού και ονομάζεται «Συνασπισμός Ασφαλών Σχολείων της Αυστραλίας» (SSCA)[2].

Ο SSCA είναι ένας εθνικός συνασπισμός οργανώσεων και σχολείων που προωθεί την ευαισθητοποίηση σε θέματα ομοφυλοφιλίας και διασεξουαλικότητας. Το SSP κατάρτισαν και ανέπτυξαν η Roz Ward και άλλοι από τα «Ασφαλή Σχολεία» της πολιτείας της Βικτώρια.

Το πρόγραμμα «Ασφαλή Σχολεία» (SSP)[3] έχει οργανωθεί στο πλαίσιο της ασφάλειας των μαθητών. Ο στόχος είναι να πείσει την κυβέρνηση, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και το κοινό ότι ο ομοφοβικός εκφοβισμός είναι κάτι συχνό και μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με την επιβεβαίωση, προώθηση και κανονικοποίηση των ομοφυλοφιλικών σχέσεων, δίνοντάς του ταυτόχρονα μια υψηλή προτεραιότητα στην σχολική ατζέντα.

 

Πηγή: http://youreteachingourchildrenwhat.org/

Ο SSCA προσφέρει μια σειρά πηγών στους καθηγητές, τους φοιτητές και στο ευρύτερο κοινό με πληροφορίες σχετικά με την έλξη από το ίδιο φύλο και τα θέματα της διασεξουαλικότητας. Δίνεται μεγάλη έμφαση στη χρήση περιπτωσιολογικών μελετών έλξης από το ίδιο φύλο και διασεξουαλικότητας σε νεαρούς ενήλικες και στην απεικόνιση των εμπειριών τους με θετικό τρόπο. Όπως καταγγέλλεται όμως από Αυστραλούς γονείς, το υλικό που παράγει ο SSCA ενθαρρύνει την ακραία σεξουαλική δραστηριότητα και ελαχιστοποιεί τους κινδύνους που συνδέονται με αυτήν.

Πολλές πηγές στην ιστοσελίδα της SSCA σχετίζονται με την ιστοσελίδα Minus18 όπου οι μαθητές κατευθύνονται για περισσότερες πληροφορίες[4]. Η ιστοσελίδα Minus18 (https://minus18.org.au/) περιέχει σεξουαλικό περιεχόμενο που είναι ακατάλληλο για παιδιά σχολικής ηλικίας. Οι ιστοσελίδες του SSCA και του Minus18 περνούν τα μηνύματά τους μέσα από το υλικό της διαδικτυακής πηγής ‘All Of Us’ (όλοι μας), την οποία δημιούργησαν γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

Η ιστοσελίδα αυτή απευθύνεται ειδικά σε μαθητές συνήθως 13-14 ετών  και έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση της Αυστραλίας[5]. Περιέχει μια συλλογή σύντομων βίντεο τα οποία περιέχουν συνεντεύξεις για τις εμπειρίες των νέων λεσβιών, ομοφυλοφίλων, αμφιφυλόφιλων, τρανσέξουαλ και διασεξουαλικών ατόμων. Οι μαθητές παρακολουθούν τα βίντεο και στη συνέχεια συμμετέχουν σε μια δραστηριότητα στην τάξη ή συζήτηση γύρω από αυτές τις συνεντεύξεις, ενισχυμένη με συναφές υλικό[6].

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι το διδακτικό υλικό ενθαρρύνει τους μαθητές να γίνουν ή τουλάχιστον να σκεφτούν να γίνουν σεξουαλικά ενεργοί, όπως υποδεικνύεται στο ακόλουθο σχόλιο: «Ζητήστε από τους μαθητές να φανταστούν τον εαυτό τους στο ρόλο ενός νεαρού ατόμου ηλικίας 16 ετών ή μεγαλύτερης ηλικίας να βγαίνει έξω με κάποιον που πραγματικά του αρέσει«. Στην περίπτωση αυτή θα ήταν διαφωτιστικό να τονίσουμε ότι ο δάσκαλος πρέπει να ζητήσει από τους μισούς μαθητές να προσποιηθούν ότι είναι μαζί με κάποιον του ίδιου φύλου, ενώ οι άλλοι μισοί με κάποιον του αντίθετου.

Μία αρχή που προωθείται είναι ότι το φύλο δεν είναι μόνο αρσενικό και θηλυκό αλλά ότι υπάρχει «έξω από αυτή τη δυάδα» (non binary).

Οι διαφωνούντες με την οπτική αυτή χαρακτηρίζονται ως «ετεροκανονιστικοί» και προωθείται ο ισχυρισμός ότι η ετεροκανονιστικότητα οδηγεί σε εκφοβισμό των LGBTQI (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender, Queer, Intersexual = Λεσβία, Ομοφυλόφιλος, Αμφιφυλόφιλος, Διαφυλικός, Αλλόκοτος, Διασεξουαλικός) ανθρώπων και ότι, συνεπώς, «η μείωση της ετεροκανονιστικότητας στα σχολεία» είναι κάτι καλό[7].

 

Πηγή: http://youreteachingourchildrenwhat.org/

Ο SSCA έλαβε χρηματοδότηση[8] από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση προκειμένου να αναπτύξει ένα πρόγραμμα καταπολέμησης του εκφοβισμού ειδικά για τα παιδιά που προσελκύονται από το ίδιο φύλο και τη διασεξουαλικότητα. Πρόκειται για ένα από τα κύρια χρηματοδοτούμενα προγράμματα καταπολέμησης του εκφοβισμού στην Αυστραλία, παρά το γεγονός ότι οι περιπτώσεις εκφοβισμού τέτοιων παιδιών αποτελούν λιγότερο από το 1% του συνόλου.

Το πρόγραμμα αυτό ωστόσο φαίνεται ότι είναι κάτι παραπάνω από μία απλή καμπάνια κατά του εκφοβισμού. Αυτό καταδεικνύει η στενή σχέση μεταξύ του ιστότοπου SSCA και του ιστότοπου Minus18. Το υλικό που παρουσιάζεται είναι σεξουαλικό και προωθεί τις θεωρίες φύλου που είναι αμφιλεγόμενες τόσο για την επιστημονική κοινότητα όσο και για το ευρύ κοινό. Το πρόγραμμα αποδεικνύεται διαιρετικό αφού αμφισβητεί και προσπαθεί να θέσει στο περιθώριο παραδοσιακές σεξουαλικές έννοιες. Επιπλέον, το πρόγραμμα ενθαρρύνει ανοιχτά τους μαθητές και τους δασκάλους να συμμετάσχουν σε διαδηλώσεις και πορείες, ενέργειες που δεν συνάδουν με τον ρόλο του σχολείου.

Μια πολύ πιο καθαρή, αλλά και ανησυχητική εικόνα μας δίνουν οι μαρτυρίες γονέων – κηδεμόνων μαθητών των ασφαλών σχολείων. Σε αδρές γραμμές μπορούν να σημειωθούν τα εξής:

  1. Μαθητές οι οποίοι διαφώνησαν με την άποψη ότι οι σεξουαλικές σχέσεις εκτός της ανδρόγυνης ενότητας είναι φυσιολογικές και πρέπει να γίνουν και επισήμως κοινωνικά νομιμοποιημένες και θεσμοθετημένες αντιμετωπίστηκαν με στάσεις περιφρόνησης, λεκτικής επίθεσης και απομόνωσης. Ακόμη και σε περιπτώσεις όπου οι ίδιοι δήλωσαν ότι δεν τρέφουν αισθήματα φόβου ή εχθρότητας προς όσους περιλαμβάνει η ατζέντα LGBTQI χαρακτηρίσθηκαν ως ομοφοβικοί επειδή ευθαρσώς εξέφρασαν την άποψη ότι δεν θεωρούν όλες αυτές τις περιπτώσεις ως κανονική και φυσιολογική έκφραση της σεξουαλικότητας[9].
  2. Οργανώνονται ημερίδες και εκδηλώσεις σεξουαλικής ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων, όπως η λεγόμενη «Μοβ Ημέρα», χωρίς την ενημέρωση και την συγκατάθεση της σχολικής κοινότητας και ιδιαιτέρως των γονέων και κηδεμόνων.
  3. Πολλά σχολεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Ασφαλή Σχολεία», χωρίς ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη της σχολικής κοινότητας και αυτό έμεινε κρυφό για αρκετό καιρό.
  4. Μέσα από την ιδεολογική κάλυψη της εκστρατείας κατά του εκφοβισμού (bullying) ουσιαστικά διενεργείται ένας νέος εκφοβισμός ο οποίος υποβάλλει σε καταναγκαστική σιωπή όσους έχουν διαφορετική άποψη προς το πνεύμα του SSCA και του Minus 18. Οι χαρακτηρισμοί «ανόητος και οπισθοδρομικός» είναι συνήθεις για όσους έχουν διαφορετική αντίληψη και θεωρούν την σεξουαλικότητα μέσα από τις παραδοσιακές αξίες και την ιερότητα του ανθρωπίνου σώματος και των σχέσεων των δύο. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι οι τελευταίοι είναι η πλειοψηφία.
  5. Εκφράζεται ιδιαίτερη ένσταση στο γεγονός της προνομιακής μεταχείρισης της κοινότητας των LGBTQI, την στιγμή που πολλά σχολεία είναι γεμάτα μειονοτικές κοινότητες οι οποίες γίνονται στόχοι εκφοβισμού. Το ερώτημα είναι «Γιατί πρέπει η κοινότητα των LGBTI να έχει πρόγραμμα κατά της εκφοβιστικής συμπεριφοράς που να απευθύνεται αποκλειστικά στις ανάγκες τους;»
  6. Υιοθετούνται εκπαιδευτικές δράσεις και συλλογικές συμπεριφορές (ένδυση συγκεκριμένου διακριτικού χρώματος στην Μοβ Ημέρα, διαχωρισμός σε γραμμές ανάλογα με την άποψη που έχει κανείς) όπου γίνεται εύκολη η στοχοποίηση και η περιθωριοποίηση των διαφωνούντων με το πνεύμα του SSCA και του Minus18.
  7. Προεξοφλείται σε πολλές περιπτώσεις ότι μαθητές μικρότεροι των 16 ετών είναι σεξουαλικά ενεργοί και τους δίδεται πρόσβαση σε περιεχόμενο ακατάλληλο για την ηλικία τους και το οποίο αντιβαίνει στις οικογενειακές τους αξίες και αρχές.

 

Πηγή: http://youreteachingourchildrenwhat.org/

 

Το δημοψήφισμα για τον γάμο των ομοφυλοφίλων στην Αυστραλία

 Την ανησυχία πολλών πολιτών για τα τεκταινόμενα στα «Ασφαλή σχολεία» την ενισχύει το επικείμενο δημοψήφισμα της Αυστραλιανής Κυβέρνησης για τον γάμο των ομοφυλοφίλων το οποίο, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Κυβέρνησης συζητιέται εδώ και καιρό[10], πρόκειται να αρχίσει με την ταχυδρομική αποστολή της έντυπης φόρμας προς τους ψηφοφόρους στις 12 Σεπτεμβρίου 2017[11].

Σχολιάζοντας την απόφαση της Κυβέρνησης για δημοψήφισμα ο Lyle Shelton, Προϊστάμενος του Australian Christian Lobby γράφει στην Daily Telegraph ότι η συζήτηση σχετικά με τον γάμο των ομοφυλοφίλων και τα δικαιώματα των LGBTI γίνεται με όρους έντονου συναισθηματισμού και κάτω από την ομπρέλα της προστασίας από τον εκφοβισμό. Ωστόσο είναι εμφανές ότι το ζήτημα δεν είναι ο εκφοβισμός, αλλά η προώθηση μίας νέας ατζέντας για την σεξουαλικότητα και τις σχέσεις των φύλων. Έως τώρα οι κυβερνήσεις κατοχύρωσαν την ισότητα όλων των πολιτών, στο θέμα του γάμου αναγνώρισαν όμως ότι η διαφορετικότητα των φύλων, η ανάγκη ύπαρξης άρρενος και θήλεως είναι εγγενής και αναπόσπαστη. Η διαφορετικότητα δεν προϋποθέτει απαραίτητα και τις διακρίσεις. Υπάρχει ως ένα πραγματικό γεγονός. Ο γάμος ως ένωση άνδρα και γυναίκας και ως βασικός θεσμός δημιουργίας της οικογένειας είναι θεμελιώδες συστατικό της κοινωνίας με αυτήν την μορφή του. Κάθε αλλαγή σε αυτό θα επιφέρει ανυπολόγιστες συνέπειες στην κοινωνική ζωή.[12]

 

Πηγή: http://youreteachingourchildrenwhat.org/

 

Αντιδράσεις για τα «Ασφαλή Σχολεία»

Απέναντι στον συνασπισμό για τα «Ασφαλή Σχολεία» συσπειρώθηκαν πολίτες της Αυστραλίας με πνευματικές, θρησκευτικές και ηθικές αρχές οι οποίες τους επιτρέπουν να αναγνωρίζουν ότι πλήττεται η αξία σχέσης του άνδρα και της γυναίκας και η ολοκλήρωσή της μέσα από το μυστήριο του γάμου και τον θεσμό της οικογένειας. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε διαδικτυακός τόπος που καλεί όσους διαφωνούν με όλες αυτές τις μεθοδεύσεις να υπογράψουν ηλεκτρονικό ψήφισμα υπέρ της απόσυρσης της κρατικής χρηματοδότησης του Συνασπισμού Ασφαλών Σχολείων της Αυστραλίας (SSCA) (Βλ. http://youreteachingourchildrenwhat.org/2017/08/petition-to-stop-safe-schools/)

Το περιεχόμενο της ατζέντας της SSCA και του Minus 18 και η πολιτική την οποία προωθούν, βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με την ιδεολογία που προβάλει η εβδομάδα για τις «έμφυλες ταυτότητες» του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα πολύ πιο οργανωμένο και γενικευμένο. Δεν παύει όμως να δημιουργεί ίδιους συνειρμούς και να διεγείρει τα πνευματικά αντανακλαστικά ιδιαίτερα των ανθρώπων που έχουν εκκλησιαστική συνείδηση και αγωνίζονται πνευματικά με βάση την διδασκαλία του Ευαγγελίου. Αυτών δηλαδή, οι οποίοι θεωρούν τις σχέσεις των δύο φύλων μέσα από το πρίσμα της ισότιμης συζυγίας και του γάμου. Οι Χριστιανοί και όσοι θεωρούν τον γάμο στην διαχρονική του προοπτική, σε τέτοιες περιόδους κρίσης και αμφισβήτησης αναμένουν τον λόγο της Εκκλησίας ως οδοδείκτη και ενίσχυση.

Σε συνέντευξή του σχετικά με τις «έμφυλες ταυτότητες» ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, Πρόεδρος της Επιτροπής Βιοηθικής της Εκκλησίας της Ελλάδος, αναφέρει: «Το θέμα του φύλου της ανθρώπινης φύσης και των σχέσεων των δύο φύλων η Εκκλησία το αισθάνεται και το θεωρεί πολύ δικό της…Είναι άδικο η Εκκλησία να το παραμελεί και να το αποσιωπά! Μετά την ασκητική εγκράτεια, η σχέση του άνδρα και της γυναίκας είναι το σημαντικότερο πνευματικό γεγονός στο οποίο συμμετέχει το ανθρώπινο σώμα…»[13].

Υπάρχει διάχυτη η άποψη ότι η Εκκλησία θεωρεί την σεξουαλικότητα ως «ταμπού». Το φύλο για την Εκκλησία είναι ένα ιερό μυστήριο και συνδέεται άμεσα με το βαθύ μυστήριο της ανθρώπινης υπόστασης Ο άνθρωπος καλείται να τελειωθεί μέσα από τα χαρακτηριστικά που του δωρίζει η φύση με την γέννησή του. Μαζί με το DNA των γονέων και των προγόνων μας κληρονομούμε και το φύλο, το οποίο είναι είτε αρσενικό είτε θηλυκό. Το φύλο αποτελεί βαθύ στοιχείο της φύσης μας το οποίο συνδέεται με την προσωπικότητά μας περισσότερο ίσως από όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά μας.

 

Πηγή: http://youreteachingourchildrenwhat.org/

Η Εκκλησία μέσα από την βιβλική διήγηση της Γενέσεως, το ευαγγελικό και αποστολικό κήρυγμα και όλη την Γραμματεία και Παράδοσή της είδε τα δύο φύλα ως διακριτά και συμπληρωματικά στοιχεία της ανθρώπινης φύσης. Αυτό δείχνει η ανατομία, η φυσιολογία, αλλά και η ψυχολογία και η κοινωνικότητα[14]. Η σχέση μεταξύ των δύο φύλων, όχι μόνο αυτή που καταλήγει σε σεξουαλική ένωση, αλλά κάθε υγιής επαφή και κοινωνικότητα έχει ιερό χαρακτήρα. Όπως χαρακτηριστικά λέει ο Γέρων Αιμιλιανός ο Σιμωνοπετρίτης η προσωπικότητα του άνδρα έχει ανάγκη από στοιχεία που μόνον η γυναίκα μπορεί να τα δώσει και το αντίστροφο[15]. Κάθε παρέκκλιση από στην κοινωνικότητα μεταξύ άνδρα και γυναίκας στα όρια του σεβασμού, της αγάπης και της ερωτικής ένωσης μέσα στον μυστήριο του γάμου συνιστά για την Εκκλησία έκπτωση από τον δρόμο της τελειότητας.

Δεν είναι μόνον οι ακραίες σεξουαλικές συμπεριφορές, όπως αυτές που προσπαθεί να προστατέψει ο SSCA μέσα από την ατζέντα του LGBTQI με την εκπαιδευτική του δράση, αμαρτία. Αμαρτία υπάρχει και στην ετεροφυλικότητα όταν αυτή εκφράζεται με ασυδοσία, με ανευθυνότητα, χωρίς σεβασμό προς την μοναδικότητα του προσώπου και όταν αντιμετωπίζει το έτερο φύλο μόνον ως σκεύος ηδονής[16]. Η διακριτή διαφορά του ομοερωτισμού είναι ότι παραβαίνει και τους ίδιους τος νόμους της φύσεως[17].

Η Εκκλησία δεν φοβάται την ίδια την αμαρτία. Μπορεί και την συγχωρεί αγκαλιάζοντας τον αμαρτωλό και προσφέροντάς του άπλετο χώρο συν- χώρεσης και μετά-νοιας. Εκείνο στο οποίο αντιδρά είναι η νομιμοποίηση της αμαρτίας και η αναγωγή της σε κανονικότητα. Όταν η παράβαση γίνει νόμος και η ασθένεια θεωρηθεί υγεία, τότε ο παραβάτης στερείται βίαια να βρει τον δρόμο του και ο ασθενής την υγεία του.

Εύστοχα στην συνέντευξή του ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος αναφέρει για την παράλληλη περίπτωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με την εβδομάδα για τις έμφυλες ταυτότητες ότι: «Ενώ οι κυβερνώντες θέλουν ένα μάθημα θρησκευτικών το οποίο δεν θα προσφέρει κατήχηση παρά μόνον πληροφόρηση, οι ίδιοι στην ατζέντα των έμφυλων ταυτοτήτων κάνουν την δική τους κατήχηση, προσφέρουν ιδεολογία και τρόπο σκέψης για την σχέση του ανθρώπου με το φύλο του, ο οποίος αντί να τον ελευθερώσει τον σκλαβώνει.[18]»

Ο καθηγητής της Χριστιανικής Ηθικής Γεώργιος Μαντζαρίδης αναφέρει ότι «Η Εκκλησία δεν επιβάλλει την ανθρωπολογία ή την ηθική διδασκαλία της στον κόσμο. Κάθε άνθρωπος είναι αυτεξούσιος…Ταυτόχρονα όμως δεν πρέπει να περιφρονεί βασικές αρχές του φυσικού δικαίου και να διεκδικεί το δικαίωμα να νομιμοποιήσει και να καθιερώσει κάποια φυσική διαστροφή ή αποκλίνουσα ηθική συμπεριφορά ως θεσμό της κοινωνίας»[19].

Η θεώρηση αυτή βέβαια δεν νομιμοποιεί καμία επιθετική ή απαξιωτική συμπεριφορά απέναντι στους ανθρώπους που έχουν διαφορετική θεώρηση ή προτίμηση. Για την Εκκλησία ο κάθε άνθρωπος, όσο αμαρτωλός κι αν είναι, αποτελεί εικόνα του Θεού και ο σκοπός της είναι να οδηγήσει, μέσα σε πνεύμα ελευθερίας, αγάπης και μετάνοιας όλους τους αμαρτωλούς της γης και της ιστορίας στην Βασιλεία του Θεού. Αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι θα επικροτήσει ή δεν θα επικρίνει ενέργειες όπως αυτές του SSCA και του Minus 18 όπου με αδιαφανείς μεθοδεύσεις και με την παράχρηση του εκπαιδευτικού συστήματος και της ιερής διαδικασίας της σχολικής μάθησης, η κανονικότητα θεωρείται μομφή και η διαστροφή κανονικότητα.

 

[1] http://youreteachingourchildrenwhat.org/safe-schools-coalition/

[2] http://www.safeschoolscoalition.org.au/

[3] Safe School Programme

[4] Οι σύνδεσμοι αυτοί μετά από αντιδράσεις δεν αναρτώνται πια στην Ομοσπονδιακή Ιστοσελίδα της SSCA, παραμένουν ωστόσο στην ιστοσελίδα για τα «Ασφαλή Σχολεία» της πολιτείας της Βικτώρια. Βλ. http://www.education.vic.gov.au/about/programs/health/Pages/safe-schools-coalition.aspx?Redirect=1

[5] ‘https://www.education.gov.au/safe-schools-coalition-australia

[6] Βλ. https://www.studentwellbeinghub.edu.au/docs/default-source/all-of-us-online-version-may-2016-v3-pdfa8c146fe405c47b9989542b9040a5b90.pdf?sfvrsn=0

[7] Ό.π.

[8] Τον Ιούλιο του 2017 μετά από έρευνα στο πρόγραμμα διακόπηκε η χρηματοδότησή του από την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση. Ωστόσο, η κυβέρνηση της πολιτείας της Βικτώρια δεν δεσμεύτηκε απλώς να συνεχίσει την χρηματοδότηση του προγράμματος, αλλά και να το καταστήσει υποχρεωτικό σε όλα τα δημόσια σχολεία το 2018. Σημειωτέον ότι η Μελβούρνη, η πρωτεύουσα της Βικτώρια είναι η έδρα του μεγαλύτερου πληθυσμού Ελληνορθοδόξων στην Αυστραλία.

[9] http://youreteachingourchildrenwhat.org/testimonials/

[10]http://www.aph.gov.au/About_Parliament/Parliamentary_Departments/Parliamentary_Library/pubs/BriefingBook45p/SameSexMarriage. Στο κείμενο της ιστοσελίδας της η κυβερνητική σελίδα διαχωρίζει ανάμεσα στους όρους referendum και plebiscite αναφορικά με το επικείμενο δημοψήφισμα. Το referendum αφορά αποκλειστικά ζητήματα που επηρεάζουν το Σύνταγμα της χώρας και το αποτέλεσμα έχει δεσμευτικό χαρακτήρα. Το plebiscite το οποίο πρόκειται να διενεργηθεί στην προκείμενη περίπτωση, δεν έχει δεσμευτικό, αλλά περισσότερο συμβουλευτικό χαρακτήρα και αποτελεί την επίσημη σφυγμομέτρηση της κοινής γνώμης.

[11] http://www.sbs.com.au/news/article/2017/08/22/paperless-option-confirmed-same-sex-marriage-postal-plebiscite?cx_navSource=related-side-cx#cxrecs_s

[12] http://www.dailytelegraph.com.au/rendezview/this-is-not-about-bigotry-or-homophobia-this-is-about-fact/news-story/e9d2d13b9d89f3c84e59c23533d43837

[13] Βλ. https://www.youtube.com/watch?v=5D89ah37Yeo

[14] Ό.π.

[15] Αρχιμ. Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου, Λόγοι Ασκητικοί: Ερμηνεία στον Αββά Ησαΐα, Αθήνα 2005, σ. 286-287.

[16] Α΄Κορ. 6, 9-10.

[17] Ρωμ. 1, 27-28.

[18] Βλ. https://www.youtube.com/watch?v=5D89ah37Yeo

[19] Γεώργιος Μαντζαρίδης, Χριστιανική Ηθική ΙΙ, Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου Άγιον Όρος 2015, σ. 394.

Το άρθρο συντάχθηκε με πληροφορίες από τις κάτωθι πηγές:

  1. http://youreteachingourchildrenwhat.org/safe-schools-coalition/
  2. http://www.safeschoolscoalition.org.au/
  3. http://www.education.vic.gov.au/about/programs/health/Pages/safe-schools-coalition.aspx?Redirect=1
  4. https://www.education.gov.au/safe-schools-coalition-australia
  5. https://www.studentwellbeinghub.edu.au/docs/default-source/all-of-us-online-version-may-2016-v3-pdfa8c146fe405c47b9989542b9040a5b90.pdf?sfvrsn=0
  6. http://youreteachingourchildrenwhat.org/testimonials/
  7. http://www.aph.gov.au/About_Parliament/Parliamentary_Departments/Parliamentary_Library/pubs/BriefingBook45p/SameSexMarriage.
  8. http://www.sbs.com.au/news/article/2017/08/22/paperless-option-confirmed-same-sex-marriage-postal-plebiscite?cx_navSource=related-side-cx#cxrecs_s
  9. http://www.dailytelegraph.com.au/rendezview/this-is-not-about-bigotry-or-homophobia-this-is-about-fact/news-story/e9d2d13b9d89f3c84e59c23533d43837
  10. https://www.youtube.com/watch?v=5D89ah37Yeo
  11. Αρχιμ. Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου, Λόγοι Ασκητικοί: Ερμηνεία στον Αββά Ησαΐα, Αθήνα 2005.
  12. Γεώργιος Μαντζαρίδης, Χριστιανική Ηθική ΙΙ, Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου Άγιον Όρος 2015.